sâmbătă, 9 aprilie 2011

Am luat "Trăistuţa cu poveşti" şi am plecat în "Grădina Zmeilor"





















Este aproate imposibil să înghesuim în cuvinte cele trei zile de vis pe care le-am petrecut la Jibou şi în împrejurimi cu ocazia celei de-a V-a ediţii a Festivalului naţional al Teatrelor pentru copii "Trăistuţa cu poveşti". Alături de colectivele teatrelor din Jibou, Dej şi "Puck", din Cluj-Napoca s-au aflat, din partea Teatrului "Junior", din Târgovişte şi din partea Şcolii Micilor Vedete şi Clubului Victorioşilor: Andreea Antonescu (Junior), Cristina Ilie, Constantin Petrovici şi Victor Mihalache. Spectacolul prezentat a fost "Puterea Prieteniei", spectacol ce a avut onoarea să încheie această ediţie a festivalului. Cristina a realizat în fiecare zi de festival şedinţe de pictură pe faţă pentru micuţii prezenţi la spectacoel, iar Andreea i-a fost de ajutor. Teatrul "Puck" a prezentat senzaţionalul show "Ochiul soacrei" ( adaptare după "Soacra cu trei nurori" a lui Ion Creangă. Cu vervă şi căldură, colectivul din Jibou, condus de admirabilul Liviu Petriş, nănaşul care a gândit şi realizat festivalul, a prezentat "Scufiţa Roşie". Simpaticii actori din Dej au încărcat "Trăistuţa cu poveşti" cu personajele şi acţiunea spectacolului "Cocoşelul neascultător". Expoziţii de kirigami şi metaloplastie despre lumea basmelor, precum şi o senzaţională întâlnire cu marionete vechi de 100 de ani, cu decoruri şi amintiri de familie ale lui Lucian Boldor Şesan, impresarul Teatrului "Puck" din Cluj-Napoca, au completat programul festivalului. Apoi am avut câteva şanse fantastice: Am cunoascut-o pe văduva lui Vasile Fati, întemeietorul Grădinii Botanice din Jibou. O femeie cu bunătate şi înţelepciune, un model de uramare de vis în lumea aceasta a concretului. Apoi am vizitat senzaţionala grădină şi ne-am regăsit echilibrul sufletesc. Câteva minte după aceea am crezut că am nimerit pe altă planetă. Pe teritoriul comunei Bălan, în Gâlgăul Almaşului, se află un complex geologic fantastic ce poartă numele de "Grădina Zmeilor". Megaliţi, o micuţă cascadă, peşteră, peisaje nelumeşti, toate acestea ne-au făcut să credem că suntem chiar în poveşti. Mai apoi am întâlnit "Piatra Dracului", la marginea localităţii Hida. Alt obiectiv cu totul şi cu totul ieşit din comun. Andreea a vizitat pentru prima oară cetăţile Sighişoarei şi Aiudului, Mănăstirea Cozia şi Valea Oltului. Am mâncat mici pe Dealul Negru, am străbătut primii 40 de kilometri din A3 ( Autostrada Transilvania ), am cunoscut oameni minunaţi şi am trăit clipe de mare emoţie constructivă. Organizatorii festivalului ne-au decernat diplome, trofee, precum şi "Trăistuţa cu Poveşti". Le mulţumim şi le dorim să aibă vieţi ca în poveşti!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu